Assalamualaikum WBT dan salam sejahtera,

Semua orang tau yang aku ni peminat tegar anime dan manga2 Jepun,err...I mean, maybe not everyone knows about my obsession but I bet my blog readers know well right? Betui ka? the truth is, sejak awal berblogging lagi aku telah meng'upload' banyak gambo2 manga yang aku baca and follow up. Hell yeah, they are truly AWESOME man...! and COOL too=)

*Gambar dipinjam dari website Mangahere.com dari komik Korea bertajuk '오렌지 마말레드' hehe...ada faham??

Actually...benda tersirat di sebalik yang aku nak sampaikan kali ni ialah melayan manga ni memang feeling habis. It's just feels like the same as when you are sitting alone in ur room and read a romance novel. Kebiasaannya aku suka melayan time2 malam sebelum nak tido. However, I don't really do this when I'm in campus and started my studying or doing an assignment...ko nak cari pasallah coz once you get started, you will get possesed...I tell ya!

Siyes memang susah nak stop...huhuhuT_T

So, aku biasanya akan layan time aku ada masa senggang aje besides writing.

Wow...I wish I have such bright eyes like her!o_o



Manga express everything, their characters la especially...penuh dengan unsur lawak tak boleh blah, pendek kata it really makes my day=)

Salah satu filem Jepun yang diadaptasi dari manga popular bertajuk 'Kimi Ni Todoke'

Satu kelebihan negara Jepun ni yang aku nampak terutamanya dari segi dunia hiburan dan perfileman, para penerbit diorang banyak mengadaptasi filem2 mereka dari karya2 terkenal mangaka. Contohnya, Detektif Conan, Kyou Koi Wo Hajimemasu, Kimi Ni Todoke, Lovely Complex etc. Menariknya, watak2 pelakon diorang siyes memang cute sangat macam watak dalam manga tersebut. Kawaii ne~

Manga asal Kimi Ni Todoke

Aku tak kisah masih lagi meminati manga2 Jepun dan Korea walaupun usiaku sudah menjangkau 20-an,huhu...Tapi aku rasa orang Jepun ni memang sangat memiliki daya imaginasi yang tinggi dan kreatif. Sebab tu diorang boleh mencipta apa saje teknologi dan anime yang cun melecun. Well, this is my personal opinion. Also I just want to share my interest with you guys!

Pandai la korang menipu je kejenya,hai...bebudak sekarang! (Don't try this hokay)


Ada yang bertanyakan dari mana aku memperolehi sumber2 bacaan manga2 sebegini?Beli ka atau online? Jawapannya, aku hanya baca online je sume manga2 ni di www.mangahere.com. Klik kat website ni dan korang akan rambang mata nak pilih manga sebab ada beratus2 manga dari Jepun dan juga Korea kalo tak silap aku. Macam kite nak pilih baju jugak lah yang dijual online kan. Rambang mata...o_o ehehe... Ada juga komik2 yang aku beli di kedai dan ianya sudah dialih ke Bahasa Melayu=) No worries, kesemua manga tersebut menggunakan simple English and seriously I tell ya, they are AWESOME!!

Lukisan komik aku a few years ago,hehe...

Sampai bertemu lagi... Bye!